2012-12-15 | 01:09:43

Up all night.

Hur jag ska lyckad somna ikväll är en gåta. När man jobbar till tio så är man lätt uppe i varv när man kommer hem.
Just nu är jag alldeles för pigg för att ens tänkta på att gå i säng. Då kommer jag bara ligga och snurra.
De senaste kvällarna har jag suttit och grubblat på mitt julbord, men jag är i princip klar med det också. Så jag har inte något att sysselsätta min hjärna med.
Om nu någon är intresserad av att veta vad jag kommer ha på mitt vegetariska julbord så kommer det här:

*Mamma Birgittas "köttbullar.
*Soja-cocktail korv.
*Vegetarisk julskinka.
*Mamma Mu's broccoligratäng.
*Hemmagjord rödbetssallad.
*Gräddstuvad grönkål.
*Två olika pajer. Mest troligt en rödlökspaj med timjan och en grönkålspaj med västerbottensost.
*Smörslungad brysselkål
*Kålrotslåda med saffran.
*Fejk-Jansons.

Det är iallafall några tankar, kanske orkar jag inte göra alla rätter. Min släkt är inte känd för att vilja prova på nya saker och det känns dumt att göra en massa mat som ingen kommer ens smaka på.
Det kallskurna till mig själv är fortfarande dåligt. Tänkte servera pajerna kalla så det är ju en sak.
Sen hade jag tänkt baka ett vörtbröd för första gången ever, men jag måste nog göra ett provbak innan. Kanske ett annat bröd för dem som inte gillar vört.
På efterrättsfronten så är mina släktingar ännu tråkigare. Hallon, glass och grädde. En efterrätt som är tusen gånger godare på sommaren med färska hallon. Och som en chef på jobbet sa "en efterrätt man kan äta 364 dagar om året".
Ska inte gnälla ner på mina fina släktingar alltför mkt. Men jag önskar ibland att de var lite mer öppna och ville göra lite annorlunda saker till julen :). Inte nu byta ut julskinkan mot palt, men lite nya saker skulle inte skada.

Oj blev ett betydligt längre inlägg än planerat. Så kan det gå !!
Och vet ni, det är fortfarande ingen som kommenterat om vad man MÅSTE ha på julbordet. Kom igen och ge mig something !!


Kommentarer
Malla skrev:

Jag lämnar biljetterna på Coop idag kring 16 tide , hoppas det blir bra!

2012-12-15 | 12:39:22
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback