2012-07-08 | 20:55:25

Semesterpaj.

Ganska så tärd efter en helg med massor med jobb, för få raster och alldeles för lite sömn. Nåja jag har bara fem arbetsdagar kvar innan jag går på semester, även om jag gruvar lite för den, att varva ner är ju inte min starka sida. Samtidigt så är det många som bara har en vecka kvar av sin semester och jag kan förstå om de har lite lätt panik. Speciellt som vi verkligen inte har haft något väder att prata om. Till alla er vill jag bara säga, att försök njuta just nu. För just nu är du fortfarande ledig. Gå ut i trädgården om du har någon, annars kan du göra som jag och åka hem till mor och far. Gå över till grannen funkar också, eller så smyger du runt och pallar lite. Vad jag vill komma till är att du ska införskaffa lite bär, vilka som helst, gärna dina favoriter. Sen ska du svänga ihop en smulpaj och sätta dig ner och andas !! Här kommer det recept som jag svängde ihop till mins kollegor i fredags.

Bär av valfri sort. Jag använde mig av rabarber och jordgubbar.

Täck botten på en form med bär, jag passade även på att hyvla över lite vit choklad.

Smuldegen: 2 msk bakpulver. 1-2 msk vaniljsocker. 2 dl socker, gärna rörsocker. 2 dl havregryn. 150 g kallt smör. 2 dl mjöl. Nyp ihop allt till en smuldeg och strö över bären

. Grädda pajen i 200 grader i ca. 30 minuter tills den fått lite färg. Servera gärna med hemmagjord, eller köpes vaniljsås eller glass. Njut av din semester !!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback