2012-06-01 | 22:58:15

Let's bake.

Jag vet inte, jag kanske var den enda som inte såg Let's Dance-finalen ikväll ??!! Slog på TVn just som avgörandet kom så jag har inte missat att det var Anton som vann. Jag gillar honom, snygg som bara den och sen verkar han vara en riktig härlig person.
Nåja nog om detta, vad har jag då gjort ikväll kanske ni inte undrar. Jo det ska jag ta och berätta.
Baklusten fanns kvar så jag svängde ihop ett par filbullar. Grundrecepten är från mammas bullar som hon brukade baka när jag var liten, men såklart modifierade jag det lite plus att mina fick kokos på toppen istället för pärlsocker. Pärlsocker är nämligen en sak som jag har väldigt svårt för. Enkla bullar som passar utmärkt till ett glas mjölk eller att ta med sig på picknicken.
Sen hade jag jordgubbar hemma, svenska faktisk. Nu smakar de ju inte särskilt mycket ännu tyvärr, så de fick bli en jordgubbsylt med lite vanilj. Är egentligen mer en hallonsylt-människa men det beror mest på att jag tycker att köpes jordgubbsylt bara är sött och sliskigt med en massa läskiga slemmiga bitar i, så jag tänkte att jag kanske skulle kunna göra egen och den blev sju resor bättre !!


Nu ska jag se Modern Family, en så fantastiskt underbar feelgood-serie
SE DEN !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback