2012-05-21 | 13:06:11

Vad ska vi äta ??

Jag tror, jag vet inte, men jag tror att problemet "vad ska vi äta ikväll" finns hos fler än mig. Jag försöker ju att storhandla en gång i veckan och så handla hem så jag har det mesta jag behöver till veckans alla middagar. Men problemet är ju alltid att vad ska de vara för middag.
Mitt tips är att när man sitter och ska skriva sin inköpslista, att man då samtidigt kollar igenom alla reklamblad som butikerna runt omkring skickar ut. För mig så kommer de flesta idag, måndag, perfekt början av veckan och allt. Man kanske inte hittar hela maträtter men man kan kanske få inspiration, en vara som är på extrapris blir med lite tillbehör en bra middag på onsdag då du inte hade något planerat och har man tur handla för en liten billigare penning. Och det gillar Jenny !!



Dock blir det varken fläskfilé, tvättmedel eller karré hos mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback