2012-11-27 | 22:12:32

Fast utan rumpa.

 
Dagarna rullar lixom på. Tiden går väldigt fort, men jag försöker att inte bli stressad. Det är ju faktiskt inte ens första december ännu !!
Har kunnat lägga ytterligare några klappar till högen, vilket känns bra. Fortfarande är kusin och Elin mina stora frågetecken.
 
Igår åkte jag ut till Munkis för att mamma skulle lära mig att göra hennes knäck. Själv äter jag inte knäck, men det känns som jul. Trevligt att stå och göra den med mamma också. Jag minns när hon gjorde den när jag var liten, allting kändes så superspännande och hemligt. Jag passade även på att baka Elinkakor till henne, så hon har till sitt kalas. Ett bra utbyte.
 
Idag har energin varit lite sisådär, kan bero på att jag klev upp fem i morse för att jobba.
Men så hittade jag något som gjorde mig så sjukt glad, nämligen den rumpfria skinkan !! Det betyder att jag även i år får ha julskinka på bordet. Fantastiskt !!
Så med den glada nyheten kom energin tillbaka och därför doftar mitt kök nu pepparkaka.
Jag har precis tagit ut min pepparkaksmusli ur ugnen och den sprider en sån härlig doft.
Hade tänkt skriva lite mer på mina listor, dricka mitt kanelte och ta det lite piano innan jag kryper ner.
Det är vad jag pysslar med ikväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback