2012-10-11 | 11:10:36

Gemenskap.

Trött idag med, kom i säng i bättre tid igår. Sovit gott, men när jag vaknar är jag ändå helt slut ?!?!
 
Aja, började dagen med en frisk, härlig hundpromenad. Hösten är så härlig när luften är klar, solen skiner på färgade löv. Ja, det är nästan så man blir poetisk.
 
Var ju på utbildning på jobbet igår. "Sanningens Ögonblick", jepp så heter den, man kan ju bli smått nervös för mindre, haha. Iallafall så sa en av cheferna något så väldigt klokt, hon sa att "Gemenskap skapar trygghet" och jag håller verkligen med.
Jag har alltid känt att med blåstället på, så är jag inte alls den blyga, osäkra Jennyn som jag är i vanliga fall. Jag kan ta att folk skriker på mig, kan stå upp för mig själv och dylikt. Att Coop-kläderna är som en sköld. Och jag var inte den enda som kände så, så vi pratade om det och kom fram till att det är precis så. Den starka gemenskapen som vi har på jobbet, gör att man känner sig trygg, så pass trygg att man kan vara sig själv, kanske tom en lite bättre version av sig själv.
 
Well nu har jag varit nog djup för denna stunden.
Jag längtar lite till den första snön måste jag erkänna.
 

Kommentarer
Malla skrev:

jag längtar också efter snö! :)

2012-10-13 | 14:39:44
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback