2013-05-19 | 22:40:00

Tacksamhet.

Idag har varit en bra dag, en sån där riktigt bra dag.
Visst jag var tvungen att jobba under dagens varmaste timmar, men jag kan ta det.
Började med att dricka te och läsa 50 shades of Grey på balkongen efter morgonens hundpromenad. Sen var det dags att jobba.
Efter jobbet åkte jag ut till Munkis, där sken solen som aldrig förr. Mor och far bjöd på grillat, och första tuggan var hur god som helst.
Hundarna flåsade i värmen och vi gick ner till vatten för att låta dem ta årets första dopp. Det gick inte att undgå att se hur lyckliga de blev när de fick springa ner i vattnet.
Det var så skönt att bara sitta på en stock på stranden med mamma. Pappa gick i vattnet och lekte med pojkarna. Solen sken och värmde fast klockan var långt efter sex.
Hemvägen gick genom "min" skog, den skogen där jag spenderat timmar lekandes med mina vänner.
Satte mig på altanen och läste ut 50 shades, och jag kände en sådan ro och ett sådant lugn. Och det är alldeles för sällan som jag gör det, men när det väl händer så fylls hela jag av energi efteråt.
 
Idag har jag trots alla tankar och känslor som finns, varit riktigt glad och lycklig.
 
 
 
 
Och Sverige kommer att ta VM-guld.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback