2014-08-30 | 21:20:36

Vad är viktigt.

Ett tag sedan jag var här, ja det är ett bra tag sedan jag ens kollade på min egen blogg. Ibland får jag infall och blir sugen att skriva något, oftast inte.
Idag tänkte jag bara skriva några rader om hur jag senaste tiden varit lite irriterad på mig själv.
Man spenderar lätt alldeles för mycket tid deppandes över fel saker. Att the boy you like, doesn´t like you back, att vågen visar något kilo för mkt/lite. Att man kanske inte jobbar med sitt drömjobb, att man kanske inte har råd med allt man vill ha. Att huset man ville köpa gick till någon annan, att det är för kallt ute, för varmt inne. Håret är för tunt, för kort. Näsan för krokig, ögonen för stora. Benen är inte tillräckligt långa, och fötterna för små. Ja ni fattar.
Istället borde man glädja sig över de saker som verkligen betyder något här i livet, att dina nära och kära får vara friska och må bra. Att vara glad över att de finns i ditt liv, att inte ta dem för givet.
Jag är så fruktansvärt lyckligt lottad som har så många fina, underbara människor och djur runt omkring mig. Det är dock lätt att glömma, falla in i vardagen. Men jag tänker bli bättre, visa dem hur mycket jag uppskattar dem.
För livet är ingenting värt, utan mina nära och kära !!
 
 
 

Kommentarer
Monica skrev:

Kloka ord! 😊

2014-08-30 | 22:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback