2014-01-09 | 12:10:27

Stringbikini2014.

Kanske var det dags för en lite update här.
Inte en årskrönika, ska försöka skriva en lite senare. Men idag har jag inte energin till att skapa något vettigt.
Vi kan väl prata om hur det nya året har börjat, lite så här försiktigt.
Årets allra första skälvande sekunder firade jag in med några riktigt fina människor som på ganska så kort tid, kommit att betyda så mycket för mig. Vi skålade, dansade, sjöng och pratade lite allvar. En nyårsafton helt i min smak.
 
Annars har jag mest jobbat under 2014. Jobbat, sovit dåligt och försökt träna lite. Fick så smått börja träna där i början av december, och ingen var gladare än fröken Pettersson. Denna gången försöker jag dock vara lite smart och inte köra 110% direkt, för att sedan hamna i skadeläge igen. En tre-fyra gånger i veckan försöker jag ta mig till gymmet och plåga mina i dagsläget obefintliga muskler. Jag har gott sällskap av Madde och Tina, och vi har lite ironiskt skapat #stringbikini2014 . Under den kommer vi lägga bilder som har med det mesta att göra, vårt synsätt och vår resa mot en piggare och mer aktiv vardag.
Sen kan jag tillägga att oavsett hur snygg kropp jag skulle ha, aldrig skulle gå runt i en stringbikini.
Än så länge svarar kroppen bara positivt på träningen. och jag hoppas att jag under detta året skall kunna träna från januari till december.
Fick mig ett PB i mark förra lördagen, med hela 7 kg faktiskt.
Detta kan bero på två saker.
1. Jag har under jul och nyår blivit helt ruskigt stark. Typ som Thor.
2. Jag har tränat på alldeles för mesiga vikter fram till i lördags.
 
Vill tro på ettan, men sanningen är nog närmare tvåan.
Som sagt, hoppas 2014 blir ett år fyllt med aktivitet.
 
Nu blir det hundpromenad med lite hundträning, innan det är dags för kvällsjobb.
Adjö.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback