2010-12-18 | 20:42:26

Julstök ??!!

Jag ber så mycket om Burträsk för min frånvaro här idag.
Först gick vi på stan och letade/köpte julklappar. Sedan till Coopan för att handla resten till baket.
Sen har jag bakat.

*Morotskaka.
*Mjuk pepparkaka.
*Lakritsfudge.
*Ischoklad både med vit- och mjölkchoklad.
*Vit tryffel med saffran.
*Chaimuffins.

Hm minns inte om de var ngt mera, men jag tror inte det. Är faktiskt gode så trött nu.
Många av sakerna var det första gången jag gjorde, så vi får se hur det smakar. Chaimuffinsen som jag sett fram emot, den strulade jag till rejält. Men, men det är väl som det ska vara då !!
Lite irri för jag har läst någonstans om ett recept på havrebollar med vit choklad, men min hjärna kommer inte ihåg vart. Ska gå igenom mina böcker igen i soffan.


Är det detta som kallas "julstök" ??!!


När jag gjorde lakritsfudgen fick jag använda min nya termometer för första gången.

Men shit alltså, snälla tomten (alltså mamma.), jag hoppas verkligen jag får den digitala köksvågen och äggklockan som jag önskat mig. För det skulle verkligen underlätta mitt liv !!

Nu soffan, tidningar och kaaaaaaanske en kopp T.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback