2011-03-07 | 16:58:00

Mitt bröllop och jag.

Jag läser Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst".
Såklart jag läser skola också, läst många kapitel, kollat igenom äldre arbeten, börjat formulera i mitt huvud.
Sett senaste Brothers and Sisters har jag åsså gjort. Skolmotivationen började tryta och då tyckte jag att det var en god idé att peppa med lite serier.

Hur som haver, åter till Mias bok. I den skriver hon om att hon vill gifta sig. Det enda som känns tråkigt med det är att hennes pappa inte kommer att få vara med, han har nämligen dött några år tidigare.

Då började jag såklart tänka, på mitt eget bröllop, vem kommer vara med där ??
Farfar kommer inte få se mig gifta sig, frågan är om farmor kommer att ha någon glädje utav det, om hon ens finns den dagen. Farfar skulle ha varit så stolt, han kulle ha kramat om mig och berättat hur vacker jag var.
Åh vad jag önskar att han hade fått vara med.
Jag borde ha gift mig för flera år sedan, då alla som jag tycker så mkt om fanns med i bilden.
Skit i med vem, bara alla hade fått vara med.

Mina tankar går till dem som förlorat en förälder, det måste vara tungt för dem. Gifta sig, köpa hus, kanske skaffa barn- allt detta med en pusselbit som saknas.

Jag sitter här och funderar på vilka som inte kommer finnas med den dagen jag gifter mig. För gifta mig ska jag, om ja så ska köpa mig en karl att göra det med !!
Får ont i magen på tanken att de personer som är så viktiga för mig, kanske inte kommer att finnas där.
Jag skulle vilja stanna tiden, gärna vrida tillbaka den lite. Så att allt hålls på is, tills den dagen kommer. Det kan ju dröja år, och en sak som jag lärt mig den senaste tiden är att livet är så skört och den vardag vi vet av i nuet, förändras så lätt.


Så är det någon som skulle vilja gifta sig i sommar ??
Bara skicka ett mejl, och du bör ha ganska god ekonomi. ;).

Skämt och sido. De bilder man har i sitt huvud, de saker som känns så självklara, det är de sakerna som gör mest ont, den dagen man inser att det inte längre kommer bli så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback