2009-08-07 | 12:18:52

Jag blir så less.

Vet ni vad jag är less på ??
Folk som gottar sig över andras dåliga dagar.
Det var kanske ok att när man var fem, och kompisen fick en ny fin cykel, att man då log lite extra då vännen ramlade och slog sig. Men jag tycker att den rättigheten försvann för länge sedan.
Att man mår bättre när någon har gått upp i vikt, har en klipp en ful frisyr, mår dåligt, blivit dumpad osv. känns bara tragisk.
För hur dåligt måste man inte må själv om man bara blir riktigt glad när det går dåligt för någon annan ??

Det är som om jag skulle sluta prata med Theres för att hon har köpt en häst. Eller Maria för hennes perfekta hår, eller Li för att hon klarar av att ha familj och samtidigt bolla allt annat. Att jag skulle gräma mig för att Cissi fått supersnygga armar genom träning, eller tja jag vet inte vad.
Istället kan man väl glädjas med folk när man ser att de är lyckliga och mår bra. Inte glädjas när de mår dåligt.

Fenomenet finns självklart även i bloggvärlden. Nån publicerar en bild där man kan (inte.) se en tillstymmelse till mage. Då börjar korparna direkt gotta sig, skriver om för mkt god mat osv.
Jag blir så less.
Varför är vi människor såhära mot varandra. Inte undra på att världen ser ut som den gör.

Så idag, tänk er för innan ni ler lite hånfullt mot någon som kanske inte ser sitt bästa ut just för idag.
Man vet aldrig när vinden vänder !!


Kommentarer
Jennie skrev:

Kan bara hålla med :)



Kram

2009-08-07 | 14:51:44
URL: http://jewi.blogg.se/
T skrev:

Me too, helt sjukt vad människor kan gotta sig i ndras olycka. Eller försöka få andra människor olyckliga.

Tur att du inte är sån så jag får behålla både dig och häst!!

2009-08-08 | 11:37:59
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback