2009-05-11 | 15:55:04

Markera !!

Igår var verkligen en händelserik dag.
Först så var det ju dags för kurs igen. Vi tränade på markeringar.
Nyttigt, jag fick ett litet kvitto på vad vi behöver träna mera på och en massa bra tips på hur jag fortsätta framåt.
Hur gick det då??
Jo hyfsat. Det blev lite stressig precis när vi skulle köra våra markeringar så jag var inte tillräckligt fokuserad, och då tappade Diesel lite vad han skulle göra. Ordet "markera" är inte tillräckligt befäst då han sneglade bort på några andra hundar vid nedslaget. Han gick alltså inte rakt på apporten utan fick alltså leta en del. Det som var super med det var att jag fick se att han gav inte upp, han jobbade vidare tills han fann den utan avbrott eller dylikt !! Kul att se att han motivationen.
i passivt läge var han super duktig, lugn och trygg.
Kati var så snäll att hon gick och sköt några skott med apportkastaren så Diesel skulle få uppleva sina skott. Han tittade upp för att kolla efter vad det var som lät, satte sig dock inte upp från liggandet, och på sista skotten så hande han lagt sig för att vila.
SKÖNT !!

Så vad vi ska jobba lite med nu är att befästa ordet "markera". Enkla markeringar som byggs på och blir lite svårare.
Har några ideér i huvudet, blir att träna lite redan ikväll. Ska lägga ett spår och då tänkte jag träna lite app. samtidigt.

Började jobba sex i morse, så ja ska ta en snabb nap och sen bär det iväg !!
Vi höres !!


En fjolårs-Diesel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback