2010-01-24 | 08:20:44

Mina föräldrars, ja vadå ??!!

Jag blev klar tidigt idag. Vet inte vad jag lade in för turboväxel.
Jag har lite tid över att slå ihjäl, så jag tänkte dela med mig av en fundering, eller fundering och fundering. Det gick lixom upp ett ljus för mig häromdagen.

Mamma och pappa ska ju om två veckor åka till London med några, tja vad säger man vänner, bekanta ??!!

Det var här jag började inse att jag som liten aldrig tänkte på att mamma och pappa hade vänner de med. Man var ju så uppe i sin egen värld, och att de skulle ha vänner fanns inte me där. Visst kunde mamma prata i timmar i telefonen med tex. Eva men jag tänkte inte mer på det.

Det började klarna lite när Bertil tyvärr gick bort för några år sedan. Min pappa var så ledsen, så ledsen. Det gjorde så ont i hjärtat att se honom helt förstörd. Än idag kan han inte besöka Bertils grav utan att börja gråta. Då började jag inse lite hur mycket Bertil hade betytt för pappa, att de var mer än bara två karlar som brukade hälsa på varandra.
Mamma hon har ju varit ute och rest en del med sina vänner, väninnor, bekanta, ja vad ska man kalla dem ??!! De träffas och går ut och går. Åker på olika shower tillsammans, besöker trädgårdar osv. Det går nästan inte en enda gång utan att de ringer, när jag är i Munkis och hälsar på.

Jag tycker självklart att det jättekul att mina föräldrar har vänner, även om de känns lite konstigt att kalla dem vänner. Jag vet inte varför. Väninnor känns som om mamma vore någon fin dam på Söder som drack T varje söndag med sina väninnor.
Bekanta
känns för ytligt och inte riktigt rätt ord.
Så jag får nog helt enkelt lära mig att kalla dem för mamma pch pappas vänner.

Som sagt jag är riktigt glad att mina föräldrar har ett socialt nätverk utanför mig och sin släkt. Även om det kom som en liten nyhet för min hjärna. Jag kan tänka mig att det är många vuxna där ute som glömmer bort sig själv, ägnar all tid åt barnen och när de är utflugna sitter där utan riktiga vänner, vänner som liksom kommer utifrån, dvs. inte syskon., kusiner eller liknande.
Och även om jag är sjukt avis på att de ska åka med sina vänner till London, så kan jag tycka att, efter många år med mig, så har de väl förtjänat det !!



Vad kallar du dina föräldrars sociala nätverk, och har de ens ett ??

Kommentarer
Jennie skrev:

sv: gött! hoppas det var en bra dag :)

jag ska göra designers. jaa, jag mår bra jag med :)

som sgat, väldigt fin blogg!

ska du se johan falk ikväll? jag ska se den, trots att jag har alla filmerna ;)

kram

2010-01-24 | 10:09:51
URL: http://jennsiii.blogg.se/
julia skrev:

fin blogg :)

2010-01-24 | 10:43:13
URL: http://jjuliees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback