2010-06-14 | 10:19:10

Måndagsbestyr.

Ska snart åka och skjutsa mormor till hennes sjukgymnastik. Kul att kunna hjälpa till då och då.
Sen blir det att åka förbi Ö&B skulle jag tro, ska inhandla lite burkar att göra marmelad, sylt och liknande i. Jag har i princip inga, en  och den är fylls i rabarbermarmelad.
Att jag ens tänker i sylta och safta banor är ett under, alltid varit väldigt rädd för att prova på det. Mögel, rena burkar, koktider, ja allt har låtit så tjorvigt.
Som med allt annat, man måste våga prova. Och jag har upptcäkt att det är inte alls så farligt !!

Sen blir det att börja med kalasbaket.
Först ut är en Kolamarängkaka ala Elin, jag är ju verkligen ingen maräng människa men Elin hade bakat denna till Rasmus kalas och den var underbar !!
Sen måste jag bestämma mig för vilken tårta jag ska göra samt vad som ska vara i.
Hade tänkt försöka göra egna bottnar i år, så vi får väl se hur det går.

Bäst att bege sig, så mormor inte tror att jag har glömt henne !!

Hörs snart igen !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback