2010-10-06 | 18:59:05

En mycket givande dag.

Oooo vilken givande dag jag har haft idag !!
Först så gjorde mamma och jag Luleå stad osäkert. Jag "råkade" få med mig två nya teer hem. Ett monsterT- hallon och lakrits. Doftar precis som klubborna Fifty Fifty. Samt stjärnstoft- som innehöll en massa gott, bland annat papaya och citrongräs tror jag det var.
Lyckades dock hålla mig ifrån att köpa en underbar mugg från Lagerhaus, det får kanske bli nästa gång.

Sen på eftermiddagen hade vi skola. Uppgiften gick ut på att massera folk på ett ställe som heter Fyren. De håller ju på med en massa olika saker, bland annat är det ett avlastningsboende för människor som vårdar sina anhöriga i hemmet. Idag var det Anhörigas Dag och vi var där för att massera de som ville.
Tänk att lite lätt massage, lite beröring och lite prat kan göra folk så glada. De fick ungefär en halvtimma var och varenda en som jag masserade var tacksam efteråt. Vissa behövde nog egentligen bara får prata av sig lite, man stod där och knådade och lyssnade.
Hur kul som helst, man kände verkligen att man gjorde en annan människas dag lixom.
Sånt vill jag verkligen hålla på med, både göra gott för kropp och knopp !! Jag var fylld av positiv energi när jag gick därifrån.

Nu ska jag äta lite middag. Har för första gången provat att göra lax i ugnen. Lite pesto, cream fraiche och citronpeppar på det. Örtagårdssås och potatis till.
Jag hoppas det går att äta !!

Kjam !!


Jag bara "råkade" köpa hem två nya teer idag. Ops !!

Kommentarer
Karin skrev:

det lät också mumsigt:)

hoppas du haft en fin onsdag:)

2010-10-06 | 20:28:50
URL: http://karinolofsson.se
Prettyjunkie skrev:

Hej allt bra?

Kramar

2010-10-06 | 21:53:49
URL: http://prettyjunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback