2011-01-11 | 18:45:00

Vardagen.

Är det någon mer än jag som tycker det är skönt att ha vardag igen ??
Helgerna är slut och nu återgår allt i sina vanliga rutiner.
Rutiner, härliga rutiner.
Missförstå mig rätt, jag tycker om helgerna och skulle verkligen inte vilja bli av med dem. Men jag tycker även det är skönt med vardagen.
Att kunna göra vardagen till en fest, är väl egentligen det optimala. Och oftast krävs det inte så mkt. Kanske tända några ljus, en god kopp T, träffa några vänner o kanske spela lite spel, en bra bok/film.
På vardagen är allt lite mindre, men på ett bra sätt.

Började fylla i min nya kalender igår. Alltid lika roligt tycker jag. Fylla tomma blad med aktiviteter, inte alltid kanske de roligaste. Men se sitt år ta form. Jag tycker om struktur, att veta vad som händer. Jag älskar mina listor. Samtidigt som jag gillar spontanitet.
Känner mig nästan som ett barn på julafton när jag slår upp de tomma bladet och med min penna börjar skriva.

Det är väl som man säger, lite roar små !!


I år finns mitt liv i en liten rosa sak från Coopan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback