2013-03-20 | 13:01:15

Lurad I am.

Men lurad nanting !!
 
När jag klev upp så stod termomentern på inte alltför attraktiva grader. Tittade ut och flaggorna vajade rejält. Alltså det borde vara kallt och blåsigt ute sa min hjärna till mig.
Så jag har hållit mig inomhus hela förmiddagen, påbörjat årets största vårstädning. Jag har stått på knä och skurat, precis som Askungen. Enda skillnaden är att Askungen får hjälp av sina små vänner djuren, medan mina bara tittar på mig som om jag är helt galet besvärlig.
Ut på promenad måste man dock om man tagit på sig ansvaret att äga hund.
Och döm till min förvåning när jag upptäckte att det inte alls blåste så farligt och att tempen i solen var underbar. Så det blev en längre promenad än väntat, med ett stopp för att sola näsan på en bänk.
Tyvärr var jag tuvngen att bege mig hemmåt så min komsumtion av te varit större än vanligt de sista dagarna, te är det bästa för en ond hals. Det är dock lite vätsedrivande I may add !!
 
Hoppas dock på lika härligt väder i morgon då jag är ledig !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback