2010-04-01 | 10:46:27

Påsken 2010.

Igår så trodde jag att denna dagen var ganska så fri. När jag vaknade i morse så insåg jag att jag har en del att stå i iallafall. Men det är mest roliga saker.
Som att fixa allt till kvällens påskpyssel.
Jag har de senaste, ja säkert fem åren jobbat till påsk. Det är en stressig period när man jobbar inom handel.
Därför har allt vad påskpyssel och påskmys lyst med sin frånvaro. Ja kommer knappt ihåg hur det är att ha en lugn och skön påsk.
I år ska jag jag ju bara jobba långfredagen och annandagen. Så i år hinner jag med att umgås, pyssla och må gott !!

När jag var liten så älskade jag påsken. Mamma brukade ofta jobba hela helgen (inte därför jag tyckte om påsken.) och pappa och jag brukade åka någonstans med husvagen och bara vara. Pimpla, vara ute och gå, mysa helt enkelt. Mamma hade alltid köpt mig påskgodis som hon gömt i husvagnen, och som pappa plockade fram.

Även om det inte blir någon husvagnsresa i år, så tror jag påsken kommer bli bra.
På lördag ska vi gå på gammeldags påskmarknad jag och mamma. Hundarna ska få vara i Munkis och busa som tokar. Kanske blir den en promenad på isen om vädret tillåter. Kvällen ska spenderas med goda vänner och söndagen ska jag inte kliva upp ur soffan !!

Hur ska du fira din påsk ??


Jo läste btw att nya EU-regler gör att efter 1 juni får inte pulvermos, våffelmix och för oss här upp, palt säljas i livsmedelsbutiker längre. Det är tydligen EUs sätt att få ungdomar att äta bättre mat och bli mindre feta.
Finns det inte bättre sätt kan jag tycka ??
Som att införa gymnastik i skolan och liknande. Jag tror personligen inte att världens barn lider av fettma för att de äter pulvermos någon gång i månaden.


Kommentarer
Eeeeeh skrev:

April, april?

2010-04-01 | 15:04:13
Anonym skrev:

Vart har dom gammeldags marknad? Lät intressant, speciellt om det blir fint väder! En Glad Påsk på er också!

2010-04-01 | 15:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback