2011-05-13 | 09:47:23

Skratta och var glad !!

Bara för att jag skrev igår att jag skulle sova så gott i natt, har jag såkalrt sovit som en kratta.
Vaknade med en molande värk i mina underarmar. Kan kanske komma ifrån massagen jag gav mamma igår.
Sen så vaknade jag av någon konstig dröm, sen att jag behövde på toa, sen att jag var törstig och efter åtta kunde jag inte somna om.
Men jag känner mig gode på pigg och positiv idag ändå.
Solen skiner, men det verkar som om det blåser rätt mycket
Kan det bero på skratt-träningen som mina klasskamrater höll i igår ??

Visst vet ni att skratt är inte bara gott för själen, utan även stärker kroppens fysik ??!! Fungerar även som muskelavslappnande, och att det är bra för hjärtat. Det går lika bra med ett spontant gapflabb som ett fejkat ett !!
Prova: Böj dig lite lätt framåt, framkalla ett leende, sedan att litet fnissande och tillslut ska du stå och asgarva. Som sagt det behöver inte vara äkta. Hjärnan kan inte avgöra om det är for real eller inte. Den skickar ut alla goda endorfiner ändå.
Första gångerna kan det kännas lite konstigt att stå och fejkskratta för sig själv, men efter ett tag brukar man ändå börja skratta på riktigt för att man låter så dum.
Så kom igen och kör.
Ett gott skratt förlänger faktiskt livet !!

Ska bege mig ut på en liten promenad hade jag tänkt. Lufta tankarna och lungorna lite.

Hoppas ni får en bra fredag !!




Denna bilden på kära Nicklas är bara bra och jag skrattar som en tok varje gång jag tittar på den. Hänger på mitt kylskåp, så om jag känner att jag behöver mig ett gott skratt går jag bara förbi där. Tack Nicke !! =).



Kommentarer
Monica skrev:

Ta gärna med den imorgon för jag måste in och handla lite. Skulle ju vara perfekt med en ny parfym imorgon när det blir lite galej :D

Vart håller du till? Mejeriet?

Kram!

2011-05-13 | 20:42:20
URL: http://moonkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback