2007-08-03 | 13:44:13

Panter tanter.

Jag är ruggit irriterad just nu. Det är inte ofta som jag blir irriterad, eller jo kanske eller.....aja skit i det.
Hur som helst var jag just ute och gick med världens duktigaste hund. Jag håller med dig Maria vi har fått två helt otroliga hundar, kan inte fatta hur tur vi har haft !! och JA Disse och jag kommer gärna och provar spåra någon dag. Hm kanske i morgon efter det att jag har slutat....vi får höras om detta senare.

Nu till det som fick mig att gå i taket. Vi kom och gick o helt plötsligt runt ett hörn står en hel rullatorliga. De må då så vara för Diesel har sett sånna förr och bryr sig inte nämnvärt om dem. Men en av dessa rullatorförare har med sig en hund som kommer framrusande. Jag tar tag i Disse (sliter INTE till mig honom med kopplet......jag försöker verkligen tänka på at tinte anv. kopplet som en förlängd hand, svårt ibalnd, lättare ibland.) hur som helst, jag tar tag i min hund ber honom sitta ner. Han är hur dutkig som helst trots att den andra hunden i princip hänger över oss. Då säger kärringen som har kopplet.

"Men får han inte hälsa, det är väl klart han måste få hälsa. Låt dem hälsa nu" fnyser hon fram.

Jag svara och jag känner att jag inte har den vänligaste rösten i universum. Klart att de ska få hälsa men jag vill inte ha en hund som springer fram till andra hundar i tid och otid. När han väger 40 kg så vill jag inte ha en hund som släpar mig tvärs över gatan för att han ska få hälsa på en annan hund. (jag överdrev lite oxå.)
Sen när jag ger Diesel mitt godkännande så är hennes hund inte det minsta intresserad utan går bara iväg och tycker att Disse är "jätteäcklig"
Då säger kärringen att - Ja nu var du för långsam, nu vill han inte hälsa längre. Så du får skylla dig själv.
Sen säger hon till sina vänner att hon ska gå vidare.

Själv står jag där och känner hur de börjar ryka ur öronen på mig. Ville bara skrika till henne att  tänk om min hund hade varit aggressiv o bitit hennes lilla kräk, eller om han hade haft noskvalster eller kennelhosta eller vad som helst !! Då hade hon säkert tyckt de var mitt fel, trots att det var hennes hund som kom framrusande till min !!
Fast jag säger ingenting, jag vet att det är jag som gjort rätt och har rätt i mitt agerande. Med den insiktet går jag vidare med högt huvud, och Diesel travar brevid mig som om han aldrig gjort annat än gått fot.
Jag ler åt min lilla underbara hund och jag vet att vi kommer säkert träffa fler trångsynta hundägare, som vi båda kommer få uppfostra *skratt*

Kommentarer
Johanna skrev:

Jag har gett svar på din fråga på min blogg ang kameran. Kom gärna på fredag och hälsa på.
Kram

2007-08-08 | 15:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback