2007-08-23 | 10:21:28

Sammanfattning.

Min kära sambo är just nu hos farbror doktorn. Igår när han vaknade så var hans vänstra öga alldeles rött och geggigt, och eftersom han är linsbärare så vart de visst lite panik hos Pite lassa för han fick komma direkt.
Bara för mig att vänta och se, vilket jag hatar.

Kanske ska skriva några rader om hur det gick i lördags. disse sköte sig jätte bra, någon lite galopp när vi sprang allihopa och så, men det var ju väntat oxå. Han är ju lite oerfaren. Vi fick en etta och ett HP, vilket gjorde att vi gick vidare till finalen. Det blev en lite väl lång dag, och fem timmar senare skulle vi in o visa upp oss igen, men då hade matte ingen energi kvar alls. Så jag lät honom stå lite som han ville :0/ Vi kom inte bland de fem bästa, men hon stod lääääääänge kvar och kolla på honom och jag ville bara skrika "bestäm dig så jag vet om jag får åka hem eller måste stanna kvar."  Att vi inte gick vidare tror Robban beror på att vi är okända för övriga inrotade ställare och att de hejjar och röstar fram varandra. Jag vet inte vad jag tror om saken, men det var iallafall skönt att få åka hem och sova :0) Är hur nöjd som helst med honom, fick jätte fin kriktik......som jag tänker skriva här när jag hittar den.....hm.
Nu är han anmäld till måttsund den 8 sept. även det en inoff. Bra träning för både hund och matte.
Vill även passa på att tacka våran fanclub som kom dit, Dex, Maria och Johanna. Skönt att få prata om annat en stund. :0)

I veckan har det varit fullt upp, jag och mamma tog en spontan tur upp till Lule. Mysigt och mkt trevligt. Jag hittade en jacka till höstens rusk, och även ett par skor som jag är lite osäker på. Det påminner mig om mina allvädersstövlar som jag hade som liten. får se hur det blir med dem, för det mesta gillar jag dem men ibland inbillar jag mig att skaftet är alldeles för kort. går ungefär till mitten av vaden, kanske lite längre. vad tycker ni, ge gärna synpunkter !!
Var även till Lule igår, hälsade på min farmor och farfar. Som igår var helt klara och det var skönt att vara där igen, det var så länge sedan jag orkade vara där.....
Hann med lite shopping ändå, handlade ett utställningskoppel till Disse, en spårlina, ett reflexhalsband och ett ben som nu luktar kräk !!
Sen så hittade jag även några svarta SIA-ljus som luktade underbart och skulle sååååå passa in till vardagsrummet. Måste snart åka tebax till Lulä för att köpa dem.

Idag är det jobb för hela slanten på Coop. Pengarna behövs eftersom vi åker till Stockholm i okt. Lotta (robbans syster) ska ju gifta sig. ska bli kul med bröllop, och ännu roligare är det faktum att jag har blivit lovad en hel dags shopping !!
Här har jag härmat dig Johanna, för jag skriver en lista på allt jag vill handla. Jeans, skor, väska, smink.....ja hur mkt som helst !! Skulle gärna ha åkt redan nu och köpt höstgarderoben, men jag får väl hålla ut i två månader till....*suck* :0)
Förstår inte varifrån mitt shoppingbehov har kommit. Aldrig har jag väl tyckt att det har varit särskilt kul med kläder. Men de senaste två åren har mitt intresse för mode bara exploderat. Det är ett roligt nöje, men dock dyrt !! Kanske tur att man bor i lilla Pite där kläderna ligger på en hyfsad prisnivå iallafall, annar skulle de nog bli problem ;0)

Nä nu börjar magen att kurra, den har inte fått någon frukost ännu. Bäst att föda ig själv innan jag lir grinig !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback