2007-08-14 | 22:23:49

Thailand.

Sitter just och tittar på en miniserie om Tsunamin (??) som inträffade 2004.
Jag vet att jag inte borde se sånt.
Det gör ont att se alla mäniskor lida, förlora greppet om någon, förtvivlat söka efter någon som de kanske aldrig kommer finna.
Det värsta är att det inte är på film, det är något som verkligen har hänt.
Minns än idag alla rapporter som kom från Thailand, jag minns att jag grät. Ändå kommer man aldrig någonsin förstå vidden av det som hände. För man sitter hemma i sin soffa, här luktar det inte lik, här är inte förvirringen total, här är inte allt ett kaos.
Beundrar de människorna som överlevde, som lyckats skaffa sig ett liv efter katastrofen. De är riktiga superhjältar.
Jag blir så illa till mods, ändå måste jag se. För att kunna försöka förstå, för att inte ta allt för givet.


Sänder en tanke till alla dem som drababdes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback