2007-08-16 | 10:57:29

The day after.

Jag måste säga att jag tycker om regnet idag. Då måste jag inte vara ute, försöka få färg. Utan jag kan kura ihop mig här hemma, mysiga musik, en tekopp och en underbar lite varm hund !!
Jag är mycket lugnare än på länge.


Efter det glädjande beskedet igår så åkte vi ut till Munkis, där fick han springa runt och vara lös. Man riktigt såg hur lycklig han var. Hoppade runt och letade jordgubbar, busade med mormor och morfar,  hela hundeen utsrålade lycka !! Var hur underbart som helst att se.
Sen var det dax att trakassera broder D och Maria. Förutom en MASSA bus (bildbevis kommer längre ner) så provade vi att spåra med Disse för första gången, det gick helt klart över all förväntan. Måste säga att jag bara stod och gapa när Dexter och Maria visade hur vi skulle göra. Dex var helt otrolig, och jag måste säga att jag tvivlade på min egen hund en stund. Men det visade sig att jag fick fel !! Visst han tappade spåret nån gån, men hallå det var ju första gången någonsin. Så jag är nöjd över honom, och imponerad av Dexter ;0)
Av någon anledning så lyckas de alltid skita ner sig när de är tillsammans, så vi åkte till Munkis igen för att ta ett dopp. Tom Maria vågade sig i, jag stannade på land.....det såg verkligen kallt ut.
Lite synd att sommaren i princip är förbi, alla sena badkvällar är snart ett minne blott. Nästa sommar är han ingen bebis längre utan en yvig unghund. Tiden går fort.....
Vi hann även med att träna på att springa runt i ring med Dex framför oss. Gick bra med jag bävar för lördagen.....huvva !!
Vill lova att han somnad egott när vi kom hem, och sov ändå till nio i morse. Även då var det vääääääldigt osäkert om han skulle orka upp eller inte. Mat avgjorde saken ;0)

Var en himla mysig dag igår, tack Maria o Dex !! Vi måste göra om ´et snart.

Pratade med "min" andra Maria igår (jo de är faktiskt MINA Marior......ok ja delar dem kanske med några fler men det är MIN blogg så det så !!)  Edwin äter och frodas precis som han ska. Stark liten pojke det dära, han har det säkert efter tant Jenny *ler*
Maria hade en ide om Lule och shopping.........JAG ÄR MED !! (bara så du vet gumman )

Nu är det dax för lite nyttogörande, men jag återkommer kanske innan jag ska och jobba.

Och du Johanna, ta det nu lugn, vi är många som är rädd om dig !!


Adjö adjö !!

Just ja.....lite bilder.......

image8

image9

image10

Bye bye !!

Kommentarer
Johanna skrev:

Jag kände inte igen småttisarna på bilden när de sitter ner. Ser ut som typ dalmisar med all smuts. Rolig bild.

2007-08-16 | 11:37:56
Emmeli skrev:

Hej! Och tack så jätte mycket. Känns skönt att höra iaf. Bara det att det är ju lite främmande att bli butikschef så här på en gång ;p Men det ska nog gå bra för mig! Och förresten, vad söt han är!!! Vill så gärna hinna komma förbi och titta, men vet som aldrig när det passar? Hur går allt för dig då med livet och så? Puss på dig sötis

2007-08-16 | 17:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback