2007-07-18 | 15:07:04

I´m talking to you.

Att skriva blogg är för mig som att prata för mig själv. På ett tystare och mer icke crazy-in-the-head way.  Jag tror de är bra terapi, jag får "prata" med mig själv , resonera, fundera igen saker och ting och grannarna slipper undra och ev. ringa psyket. It´s a win win situation !!

Jag pratade nyss med en av mina finaste vänner. Det var faktiskt lite små jobbigt, jag fick bita mig i läppen för att inte börja storböla i örat på henne. Hon säger att hon mår bra nu, men jag är fortfarande orolig, så himla rädd. Jag vill bara att hon ska må bra, för hon förtjänar verkligen det bästa alla kategorier. Jag är rädd för att hon ska må dåligt, rädd för att hon inte ska veta att jag finns här för henne, rädd att hon ska tro att jag inte bryr mig. Det gör jag, tänker ständigt på dem, men vill inte ringa o störa, rädd att säga något dumt, rädd att börja gråta. För det är det sista hon behöver, en rädd, orolig, bölande kompis.
Så jag gråter här hemma istället, det är Rob som får torka mina tårar.
Jag är så lyckligt lottad som har honom, det är jag verkligen !!

Han slutar förresten snart, då ska vi åka o hämta Theodor, våran fina nya bil. Sen ska vi åka runt, kan köpa en macka eller en glass och för en gångs skull ska jag försöka glömma bort att varje meter vi tar, varje sekund som vi kör, förstör vi våran natur, våran egen jord där vi ska leva. Att vi helt enkelt dödar oss själva.
Jag är ett miljöfreak, det kommer jag inte ifrån. Jag är så stolt över hur lätt Robban har anpassat sig, och verkligen försöker han med. Han har slutat kasta tuggummin på backen (fåglar, hundar,barn osv kan ju få dem i halsen o kvävas, sen förmultnar de aldrig.) han stänger av datorn, TV osv när han inte använder dem, lampor står inte på i onödan. Han källsorterar med mig, och utan krångel och gnäll så tar han om komposten de gånger den har fått "komposteraS" för länge i behållaren. Han går med på att köpa miljömärkt, kravmärkt och ekologiskt. Han lyssnar i oändlighet på mina ångestfyllda tankar om världen, dess djur och våran undergång.  Vi pantar alla våra burkar, lämnar igen batterier och borstar inte tänderna med vattnet rinnande (helt otroligt att folk gör det !!) Han r min klippa.
Trots allt vi gör känns det som om vi borde kunnat göra mera !! Hade helst velat ha en flexifuel, eller en etanolbil. Men utbudet här uppe är värdelöst och den enda "miljöbilen" vi hittade kostade skjortan, och trots att vi har en rba stabil ekonomi med pengar sparade så har även vi en gräns.......tyvärr.
Nästa investering blir nog lågenergilampor till hela lägenheten så det så.

Min hund har haft damp, jag tycker inte om att måsta vara arg på honom, speciellt inte när han ser på mig med sina men-matte-hur-kan-du-var-arg-på-mig-ögon ??!! *suck* Nåja Maria säger att vi måste vara lite hårdare nu för att få fina vovvar sen. Jag litar på henne, det brukar jag alltid göra.

Äschan päschan nu har jag snackat klart för mig själv för denna gång. Återkommer säkert snart, då det verkar som om min hjärna inte har någon off-knapp.

*PÖSS* 


Kommentarer
Kristine skrev:

Det är bra att du bloggar, Jenny. Jag läser troget.

2007-07-18 | 18:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback