2007-11-02 | 23:13:59

En del av livet.

En kollega berättade idag att hon grät när hon hörde Paul Potts sjunga. Vi kom in på vad musik betyder för oss.
För mig betyder det en hel del. Jag lyssnar på musik när jag är glad, när jag är deppig, ledsen, rastlös ja jag lyssnar alltid på musik. Musiken varierar, det enda som alltid är detsamma är att den berör mig. Minnen kommer tillbaka, dofter, ljud, saker man trodde man hade glömt. En enda sång, melodi kan kasta en tillbaka till platser och känslor från en svunnen tid.
Musik är ett måste för att överleva.
Jag har många speciella låtar. Dess betydelse är hemligt för alla utom mig. Det är skönt att ha något eget, något som bara jag vet om.

Härom veckan när Disse skulle röntgas så satt jag med min kära mor på ett cafe. Då spelade de Martin Stenmarck 100 år från nu.
"Hur kan man tappa orken/lusten att andas" ord som kändes välbekanta, som han varit in i mitt innersta, tagit min hemlighet och tillsatt musik.
"Hjärtat stannar."  Alla har vi väl haft den känslan när vi fått ett besked vi kunnat vara utan. Jag visste också att chansen fanns att jag skulle få uppleva den känsla om bara några minuter. Lyckligtvis slapp jag undan denna gången, men jag vet med all säkerhet att jag kommer måste uppleva denna känslan igen. Jag ser inte fram emot det......

Nu sjunger de ur mina högtalare:
"Don´t be afraid when you´re falling apart"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback