2008-04-10 | 12:07:09

Samvetets kval.

Det är lite lustigt. Dagar då man vet man kommer jobba länge och kanske tom flera dagar på raken. Då kan man knappt vänta tills man får mysa med en bok och en god kopp the´. Det nästan kryper i kroppen för att man vill inget hellre.
Nu kryper det i kroppen av en annan anledning. Inte har jag ro att läsa nån bok eller dricka nå the´ (på en mysigt sätt.) Jag är bara stressad över saker jag borde göra (städa, tvätta osv) men som jag inte klarar just nu. Jag är stressad för att hunden inte får det han behöver och är stressad över att de inte blir ngt bättre !!

Livet är bra underligt.


Grattis Erica, hoppas du slipper Coop på din födelsedag iallafall.

Ajdö !!

Kommentarer
Anonym skrev:

Saxat från en annan bloggare här på blogg.se :

Har ni nånsin tänkt på hur vi så ofta använder ordet "men " ?

"jag skulle ¨gärna vilja göra X, MEN jag vet inte om jag vågar/klarar det "

Jag har bestämt mig för att VÄNDA på ordningen..

" jag vet inte om jag vågar/klarar det, MEN jag skulle gärna vilja göra X"

Märker ni vilken skillnad det blir ?

2008-04-10 | 17:18:37
Anonym skrev:

jag har tänkt på en sak.. se till att inte välja en utbildning enbart baserat på om det finns många jobb inom det området.. Jag menar, hur bra skulle du må, och hur lycklig skulle du vara om du vaknade upp varje morgon och var tvungen gå till ett jobb du inte trivdes med.. Du ska se att allt blir bra till slut. Förresten, om du känner "djurmänniskor", tex vetrinärer, utställningsdomare osv så fråga om de kan ge dig en skriftlig rekommendation om din lämplighet att arbeta med djur, sånt kan vara hemskt bra att ha, om inte annat när du söker jobb!

2008-04-10 | 18:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback