2008-01-11 | 14:03:56

Flickan Johanna.

Jag måste bara skriva några rader om en flicka som heter Johanna.
Hade det bara varit hon och jag, hade vi nog aldrig blivit vänner. Hon är alldeles för sofistikerad, kreativ och duktig för att ens se åt en såndan slashas som mig. Men nu var det så att vi träffades genom gemensamma vänner. Jag träffade henne när jag mådde som allra sämst, jag var på ett av de mörkaste ställen som jag någonsin besökt, jag mådde helt enkelt skit. I början var vi lite som hund och katt, Maria Bä sa att vi var för lika.  Jag var nog bara anti på hela världen att jag inte var mottaglig som allt som Johanna ville ge.
Men nu är vi vänner, eller jag kallar henne iallafall min vän. Sen om hon tänker samma sak låter vi vara osagt.
Detta är en flicka som kan allt, jag är helt övertygad om att det inte finns någonting som hon inte skulle klara av. Hon har en målmedventenhet som jag avundas, ett kreativt sinne som jag bara kan drömma om. När det gäller inredning och stil blir allt hon rör vid till guld (nästan iallafall :0) ) Hon har haft sin beskärda del av elände och puckon. Men hon har alltid kommit ut lite starkare och kanske lite modigare.
Hon har lärt mig mkt, framförallt om mig själv. Jag har inte reflekterat över det förrän nu men hon har gjort mitt liv mkt rikare.
Numera har hon en liten liten dotter, som hon är världens bästa mamma till.

Jag vill önska dem båda all lycka i världen och hoppas vi kommer fortsätta vara vänner !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback