2008-01-23 | 11:43:41

Hundrädda läs ej.

Nu blir det en hundblogg igen, som den som inte orkar läsa mer om hundträningen våran, bör sluta nu !! ;0)

Efter gårdagen så avr vi fulla med inspiritation och ideér.....nästan iallafall. Åteminstone fulla med motivation. Och jag insåg idag att det är en av mina brister. Jag vill så gärna göra allt medans han är på G att jag blir stressad (självklart blir han oxå det.) och inte tar det lugnt, moment för moment. Måste tränas på !!
Vi körde lite fritt följ, i slutet gick det kanon. Jag har bara lite svårt att få honom att intressera sig för mig när han väl sett något annat. Men jag brukar stanna till och börja om. Tränade lite sitt stanna kvar och ligg stanna kvar. Här är han jätte dutkigt, jag kan tjoa och tjimma som en tok och han ligger på platsen.
Sen utställningstränade vi lite, både att springa med koncentrationen på mig, och stå när jag håller i huvudet- det senare är lite läskigt. Började springa på plan mark, när det satt så prövade jag en gång i lite djupare snö, det var svårare men han klarade det !! Sen att det blir ngt galoppsprång här och där det bryr jag mig inte om.
Gick en prommis runt alla husen oxå, för att jobba med dragandet. Tror ni han drog ??!! Näpp han gick och stirrade på mig hela tiden....sötungen. Jag vill ju han ska kunna gå i koppel utan att han kontakt med mig hela tiden men även utan att gå iväg på egan äventyr. Men självklart fick han beröm när han tog kontakt.
Som avslutning så busade vi runt här nere och nu kommer han som ett skott på inkallningarna. Iallafall idag. En sak till som jag märkt. Att igår när vi tränade och han och Dexter krockade och sen sprang de till Sonny. Istället för att locka på honom så går jag och hämtar honom. Rädd för att få bannor av någon av de andra hundägarna, då slutar jag lita på min hund, vilket är INTE bra alls. Ska skärpa mig till nästa tis Diesel jag lovar.
Nu sover han och matte ska titta på One Tree Hill.
Det är underbart att ha hund, vill träna hela tiden. Men måste tänka på att ta de lugnt och pö om pö.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback