2008-01-14 | 10:48:25

Inloggningstjafs.

Igår när jag skulle skriva så komme jag inte in på min bloggsida. Jag skrev ändå ner vad jag kände, och nu ska jag försöka få in det här oxå......

Familjen har gått för att sova. Jag kände för att sitta uppe en liten stund till. Bara njuta av lugnet runt omkring mig och lugnet som finns i min kropp just nu.

Härligt.

Helgen har varit jätte mysig om än den gått alldeles för fort.

Idag så åkte vi ut till Maria och Jonas paradis. För att träffa broder D och umgås med dem vi tycker om. Hundarna var som vanligt galna och busade som tokar hela tiden. Tillslut fick vi nog (jag) och vi lade dem på olika platser i huset. Oh vilken lycka med lite tystnad. ;0)

Diesel uppförde sig jätte bra, jag trodde han skulle visa lite mera av sin tonårstrots när brorsan var med. Men kanske var det för att han inte var på hemmaplan som han var en liten pärla. Mkt nöjd över honom !!

Dock så lyckades han slå av en tand lite grann, inte så att han har ont eller ngt, men jag oroar mig lite för utställningar. Det syns inte (såklart var det en framtand) när man håller ihop tänderna, han har fortfarande saxbett (peppar peppar.) Men om han gapar så syns det att en tand är lite trasig, jag vet ju så lite om hur domarna dömer och så. Sen har jag en tendens att oroa mig i onödan också. Och Maria har ju såklart rätt, världen går inte under om jag inte kan ställa honom. Kommer inte att skicka iväg honom någonstans, för mig kommer han ju vara den vackraste ändå. Men det känns som om jag äntligen har hittat något som jag tycker är kul igen. Vi är ju ett team.

Prövade ställa upp Dexter också, han är en liten pärla han med. Jag skulle aldrig vilja byta bort Disse, men är det någon annan hund som jag skulle tänka mig att äga så är det Dex. Jag ser så mycket av min Diesel i honom. De är verkligen bröderna D, de bästa bröderna som finns !!

Maria tog lite bilder när vi var ute, kanske har ni tur så jag kan lägga ut nån här. (PIK, PIK) Hihi.


Har hunnit vara ut till Böle också för god mat och glada skratt.

Sista timmarna har jag och Robban lagt pussel, ja har ni hört. Även om jag blir irri när bitarna inte passar som man vill, så är jag inte alls så rastlös som jag trodde jag skulle bli. Jag tycker snarare det är underbart härligt att sitta där i tystnad, med en snarkandes Diesel vid fötterna, smutta på en kopp the´ och ge figurerna på bilden, fötter, händer eller kanske rentutav en mössa. :0)


Tack Maria och Jonas för en underbar dag återigen !!

Tack till min underbara familj, älskar er !!


Nu ska jag krypa ner med lilla familjen, drömma om framtiden och finna styrka för morgondagen.


Kjam.

Se det funkade minsann !! Jag är ju ett datageni *host och harkel*
Nu ska jag göra mig klar, ska iväg och ha en heldag med min mamma. Diesel ska få åka bil med moffa, jag kan lova att det är nog på han topp fem lista !!

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback