2008-07-08 | 22:26:01

Blondinbella.

Började läsa hennes blogg för ett par månader sedan. Läser den dagligen.
Visst vi kanske inte har samma åsikter och synsätt på vissa saker och ting. Men so what ??!!
Läste just att hennes kompis blivit brutalt misshandlad för att han kände henne, så skrämmande, helt sjukt.
Den svenska avundsjukan är läskigt farlig.
Jag beundrar henne, hon är 17 år (tror jag.) och har åstakommit mer med sitt liv än jag gjort på mina 26. Robban brukar säga att hon har ju helt andra förutsättningar osv. Visst har hon det, men hur många "rika" (låter fel men.) gör ngt med sitt liv. Hon kunde lika gärna bara suttit på sin söta rumpa och gjort nada. Det är det som imponerar mig, hur driven hon är och att hon faktiskt tror på sig själv. Det är det fler tjejer som borde göra tycker jag. Hon är smart som använder de kontakter som hon faktiskt har, jag skulle tycka hon var dum ifall hon inte gjorde det. Hon fångar tillfällena som kommer, hur många av oss kan säga att vi gör det ?? Vid 17 (??) är hon mer säker på sitt liv och sig själv än jag någonsin varit, det är jag avis på henne för.
Så jag förstår inte att man inte bara kan läsa, ta till sig det man håller med om, och det som inte funkar för en själv, jamen lämna det för fasen då.
Jag och mina bästa vänner har inte alltid samma åsikter, inte betyder det att jag måste klå upp någon i deras närhet eller kalla dem fula saker. Vart skulle världen vara idag om alla tyckte samma sak ??!!
Nä sluta vara avis på varandra och försök se det positiva. Kanske kan man bli sporrad tillatt göra ngt man alltid drömt om eller så kan bara helt enkelt inse att det finns människor som inte tycker som en själv. Och de har lika stor rättighet att tycka det, som jag har rätt till mina åsikter.

Så gå in på www.blondinbella.se och läs, bli inspirerad,  irriterad, avis eller vad ni vill, så länge ni uppför er. *ler*

That´s all for now. Nu ska jag läsa min bok till tända ljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback