2008-11-03 | 16:33:21

Uppdatering.

Oj nu har det hänt mkt sedan sist. Men ja har varit så slut att jag inte orkat skriva. Men nu kommer det.
Vi kan börja med lördagens utställning. Matte var inte så taggad faktiskt, men vi tog oss iväg. Väl där så hjälpte änglen Birger oss att trimma till Disse ordentligt. Tusen tackar och bockar samt några kramar. ;0)
Inne i ringen så upptäckte Diesel att det var ju faktiskt en massa andra hundar där, så matte var inte så intressant längre. Men vi tog oss runt, och i hyfsat lugnt tempo. Vi fick våran etta, och jag kände mig nöjd med den !! In i kk och helt hips vips så står vi som TVÅ !! Jag blev både glad och lite småchockad. Nu var det ju spännande att se om vi skulle få våran rosa rosett eller inte......det blev INTE. Hon delade inte ut ett enda Ck till någon hund i våran klass. Inte ens Baryshnikov (??) fick ett.  Fick höra sen att hon hade varit snål med Ckna. Känns lite typiskt de gånger vi har stått som trea har ettan och tvåan fått, och de gånger vi har stått som tvåa......NOPE !! Nåja jag hoppas det kommer senare. Han har ju mkt växande kvar att göra, bredda sig här och lite där. Men han viftade då på svansens inne i ringen idag, det är ett stort steg framåt !! Jag är nöjd faktiskt, när man glömmer Ckt och tänker att vi placerade ju oss faktiskt två av fem. Så vi är stolta över våran "lilla" palt. Lite synd känns de att vi inte har anmält oss till Umeå, men vi glömnde lixom bort det i all hast.
Ingela och Hugin följde med som mascotar och Hugin blev kallad Flatte, om de nu är en komplimang eller inte låter vi vara osagt. *ler*
Efter dan dagen så åt vi tacos hos Hans och Ingela. Sen var tanken att vi skulle se film, men ja var helt slut och orkade inte. Sen så skulle jag upp och jobba söndagen så vi gick hem. Men självklart var vi tvungna att åka förbi kyrkogården och se på alla vackra ljus. Jag tycker det är så fint. Samtidigt sorligt varje ljus är en männskas liv.

Söndagen gick ju som sagt i jobbandets tecken. Direkt efter jobbet så åkte vi till elin som fyllde år. Där fick vi go´fika (som vanligt tror aldrig hon har bakat ngt dåligt.) och sen så var det spela spel som gällde resten av kvällen. Såklart med världens sötaste rattmuff. Hur kul som helst var det, och så många spel som han hade. Tror ni inte sötungen vann det mesta, utan att jag och Robban ens försökte fuska till hans fördel. Han krossade oss i det mesta faktiskt !!

Idag har jag varit på en liten snabb genomgång av ergonomi på jobbet. Sen sprang jag och Robban oppa stan en sväng. Jag köpte mig faktiskt en kofta från GIna, snygg men de hade gärna fått vara marinblå. Ska kolla om de har den på sin webbshop senare. Och en tunika som ja tänkt använda som klänning, men det får vi se om den ska stanna.
Nu är Robban på jobbet och han fick just veta att han vann oktober månads tävling med 17 (!!) st PPM (??) genemot tvåan. Han är en riktig tvälningsmänniska min sambo. Så nu ska han får åka till Stockholm på en lunch, och har ja tur ska ja hänga med och shoppa lite då. ;0) Hur som helst är då jag och Disse mkt stolta över våran husse som är bäst i Sverige nu !!

Ikväll får vi se om det blir Grans för att träna hund, eller kanske Yoga för matte. Den som lever får se. Nu ska jag gå och dricka lite T och mysa på lite här hemma en stund. Kort från utställningen kommer lite senare.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback