2008-10-04 | 21:11:35

Anlagsprov-GODKÄND !!

Idag ahr vi då gått anlagsprov i viltspår och som ni ser på rubriken så klarade han det.
Hunden var helt underbar, det var matte det var lite fel på. ;0)
När vi hade gått spåret så var domarens spontana kommentar; Det är den bästa anlagshunden jag sett....MEN matte måste få ner tempot !! "
Hehe och jag som tyckte att det gick hyfsat lugnt motför vad det brukar. Men vi måste träna lite mera på det. Vi var millimeter från Hp, hade jag bara hållt tillbaka lite så.....men men hunden skötte sig perfekt så jag är ändå nöjd. Vi fick ju även en ny rosett till väggen, en snyggt röd en.
Båda Dexter och Chappe klarade det sig oxå, så nu blir det att träna återgångar, fart och skott. Stort grattis till oss alla !! :0)
Bilder kommer i morgon. Kommer just från 50-års kalas hos Staffan, mkt god mat och trevlig hade vi. Skönt att ha fått in Elin i släkten säger jag bara. Men nu är jag helt slut, ska lägga mig i Robbans famn i soffan och sova. Så bilder orkar jag inte tjafsa med.
Avslutar idag med kritiken som vi fick;
"En ung hane som gör ett suveränt spårarbete, arbetstempot måste hundföraren få ner så hon orkar gå bakom hunden."
Vaddå jag orkade ju gå bakom honom.....iallafall i 600 m sen kanske inte så himla mkt längre. ;0) Hihi.

Sov gott alla !!

Kommentarer
Ingela skrev:

Grattis grattis! Vad kul för er! Många kramar från mig.

2008-10-04 | 21:32:33
Therese skrev:

Grattis till GK Anlagsprov! Hehe, det där med att man måste få ner farten på hunden känner jag igen ;)

Lycka till i fortsättningen!

2008-10-05 | 10:48:44
URL: http://goldendamer.pitea.riksnet.se/
Sofia & Linnea skrev:

Grattis Jenny och Diesel önskar Sofia, Linnea och Milton!

2008-10-05 | 11:12:57
Jeanette skrev:

Härligt att ni klarat anlagsklassen,nu är det bara att köra hårt til våren så har han säkert en ny titel snart!!

Kom du in på skolan i Skara?

Har äntligen fått tag på lägenhet vilket känns bra!

Hoppas allt är bra med dig å dina två pojkar.

/Kram Jeanette

2008-10-05 | 19:17:54
Jennie W skrev:

Grattis så jättemycket

Vi syns kram

2008-10-05 | 20:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback