2008-10-09 | 13:53:08

Stylad vovlo !!

Nu har jag och den lille mannen varit ute på promenad. Det märks att de är mkt som pågår i hans kropp, goda dofter, kissa här kissa där osv. Han har börjat visa lite tendenser till knäck i lurarna. Jag får faktiskt själv ta på mig lite eftersom jag slutat vara rolig på prommisarna och mest filosoferar i min egen värld.
Vi började så smått försöka klicka in svansen när vi kom in. Hm de känns lite svårt det hära.....precis när jag tror att han haft fattat galoppen så nope....nåja vi tar de steg för steg, kanske vore de lättare om man vore två....hm ska fundera lite oppa hejna.
Han had epå sig regntäcket när vi var ute. Ja vet, förr tyckte jag åsså att ha täcke på en golden var som att styla en volvo. Men det är ruggit bekvämt. Mindre blöthund lukt i lägga, mindre blöt hund, han blir inte lika kall osv osv. Så nu ligger han vid dörren, torr och varm !! :0)

Nä nu sk ajag göra mig en kopp T. Mamma skulle ringa om hon skulle in till stan, så undertiden ska jag torsdagsmysa lite.

Ok jag erkänner jag är gode nervös för ikväll. Bruks känns så farligt, tänk om vi typ är sämst och alla andra har redan elit hundar typ.
OJ nu hör jag röster i huvudet, hm det låter som Maria, Robban och Theres.....de säger typ -GE DIG NU !!
Jaja jag vet jag har en underbar hund, oh vi har ju egentligen inte tränat lydnad alls på hela sommaren, plus att vi är nybisar.....men lite nerövs får jag väl vara ok ??!!
Rösterna suckar !!

Kommentarer
Pigge skrev:

Japp, helt riktigt! Kunde inte sagt det bättre själv!

2008-10-09 | 14:25:07
Maria skrev:

Inte jag heller ;)!



Pussa brorsan D från oss alla, ni kommer att klara det galant!

2008-10-09 | 17:58:33
URL: http://oppabergasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback