2008-10-21 | 14:30:50

En helt ny värld !!

Jag har just borstat min hund och pratat med Ingela en timma. Ett mkt bra sätt att fördriva tiden lite. ;0)
Tänkte lägga ut lite bilder från helgen. Som jag redan har berättat så har jag haft en del Aha-upplevelser i helgen. Vi var ju mkt ute och fotade, typ allt möjligt. När vi skulle reka för viltspåret så slutade det med typ två timmars fotande istället !! Maria började prata om slutare och bländare.....jag försöka hänga på så gott det gick. Övergick från Auto, till A och slutligen till Herr Manuell. Maria babblade om några siffror som ja skulle titta på, jag såg ngt suddigt men inte kunde det väl vara siffror. Såg jag verkligen så dåligt ?? Jag borde inte för köra bil hann ja tänka.....men Maria hittade en magisk skruv......plötlsigt öppnade det sig en helt ny värld !! Verkligen ett halleluja moment !!
Efter det så tog ja kort på tja det mesta.....hehe. Hur kul som helst, jag har bestämt att Maria ska hålla i en cirkel så ja har en chans att lära mig allt lite bättre. Om ja nu bara kunde ha råd med ett riktigt bra objektiv så skulle lyckan vara gjord.
Avsaknadet av detta märkte jag framförallt av när vi försöka smyga oss på en Hackspett, eller när ja skulle ta kort på rovfågeln som flög över våra huvuden.
Nåja nu ska jag sluta prata och låta bilderna tala för sig själv. Vissa utav dem kanske inte är det bästa rent motivmässigt, med kolla in ljuset !! Helt sjukt !!


Denna vy vaknade vi upp till lördagsmorgon.


Pojkarna badar i det underbara solskenet.

Haha här har vi ett ex på dåligt tagen bild rent motivmässigt, men återigen....ljuset.

Ett litet löv som vägrar ge upp.



Haha !!

Spårskogen som blev till fotoskogen. :0)

Här prövar jag min bildstab. och Maria agerar galen....hm älg kanske ??!! :0)

Och här provar vi Macro. Halvers bildde det dock bara.....inte riktigt nöjd.

Mmmmmm ljuset.


Mellan allt snaskätande så var vi faktiskt lite nyttiga oxå. Även om ja tror räven fick det mesta !!

Lördagsmiddag som på bild inte alls ser så god ut, men det var den !!

Återigen ljuset. Precis innan vi var tvungna att lämna paradiset.

Haha som sagt vi tog kort på ALLT !! Dessa stackare skrämnde vi nog nästan ihjäl.

Jag vet att jag har tjatat mkt om ljuset. Ja låter nästan som Maria och hennes bakben på hästar. MEn det är så himlans kul när man kan leka och anv. ljuset för att förändra bilder.
Nu kommer sista bilden, och den är tagen precis när jag fick min Aha-upplevelse....de ni. ;0)


Det var allt för nu. Önskar verkligen att ja hade PS, men de ska vi nog kunna ordna. Sen att ja ska kunna lära mig det oxå, det är en helt annat femma !!

Kommentarer
Erica skrev:

Ni verkar verkligen haft det bra! Skönt! Du såg piggare ut idag oxå.

Det är oliver som är sjuk och ja det var trist. Verkar vara allt utom magsjuka dock :)

Ha det!

kram

2008-10-21 | 14:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback