2009-04-14 | 17:35:38

Färgen rosa.

Jag har köpt mer rosa saker nu på sista tiden, än jag gjort i hela mitt liv.
Jag har faktiskt funderat lite på varför. Jag har aldrig varit någon rosa människa överhuvudtaget. Men nu gillar jag rosa. Inte kanske i samma mängd som Jordan (gift med Peter André.) tack och lov. Jag vill inte heller ha allt i rosa. Men vissa saker, som den nya datorn, min nya innebandyklubba och söta t-muggar.
Vet inte om det är jag som har vuxit in i rosa. Som liten var ja lite av en pojk-flicka. Visst lekte ja med Barbie och My Little Pony, och det i massor. Men ja var samtidigt ofta med pappa i skogen och fiskade. Kunde sitta timmar vid en eld och bara filosofera. Var totalt obrydd om vad jag hade på mig, det mamma la fram på morgonen blev bra. Smink och frisyrer var de inte ens tal om. Att håret var långt och ofärgat tills ja typ var 15 eller ngt, säger väl det mesta.

Nu är väl saker och ting lite annorlunda kan man väl säga. =0)
Jag vet inte om det är för att rosa var ganska tabu och löjligt när man växte upp. Det var töntigt att ha rosa kläder, skor, väskor osv. Nu är jag för gammal för att bry mig och folk tycker jag är töntig eller inte. Det kvittar lixom.
Jag vet att ja kommer göra succé med min rosa innebandyklubba, jag älskar min rosa dator.

Varför tror ni rosa är mer accepterat nu ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback