2009-04-03 | 14:41:22

Praktikern i mig.

Det tråkigaste med detta väder, är förutom att det är super tråkigt såklart. Det är att man inte kan ha vilka kläder man vill på sig om man ska sticka näsan utanför dörren. Eller de kanske man kan, men jag har blivit så pass gammal att jag inte orkar frysa längre för att vara snygg. Jag ser alla "unga" människor som går runt i öppna jackor och tygskor och funderar på varför jag ska tänka så pratiskt !!
Jag hade gärna klätt mig i en tunnare jacka, mina trashiga jeans från Gina, en snygg tee till och ett par snygga kilklackar till. Men idag blire jeans med långkallingar under, en tröja samt en kofta, ifo mina kilklackar från vagabond men även min tjocka vinterjacka samt mössa. Mössan är bra dock, dålig hårdag/vecka/månad.

Så med andra ord så längtar jag till plusgrader (över tio.) och sol, så man kan tina upp lite och plocka fram alla vårkläder. För koftor och annat i all ära, men ja börjar bli lite less att gömma mig i kläder för att överleva. =0)
Alla dessa i-landsproblem !!

Hur tänker du när du fixar din outfit, enbart snyggt eller tänker du pratiskt också ??

Kommentarer
T skrev:

Mest praktiskt fast jag vill ju vara snygg åckså. Såhär när våren närmar sig så brukar jag ofta lura mig själv att det är varmare än det är. Fast med en varm sjal så behöver det inte bli så himlarns kallt ändå.

Idag tex hade jag klänning och tights, kappa och sjal och curlingskor. Såg ok ut och var inte så kallt!



Puss och kram gumman!!!!!!!!!!

2009-04-03 | 19:11:13
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback