2009-08-29 | 13:42:29

Hunderi del 2.

Hemma och blöta.
Men idag gick det mkt bättre. Eskil var lugnare och mer koncenterad. Att han sen fick damp och sprang runt, runt en sväng var väl ok.
Diesel jobbade också bättre, men framförallt matte var bättre.
Diesel skickades på linjetag på ett ställe vi jobbade in igår. Kunde skicka från ett hyfsat långt avstånd iallafall. Han vinglar lite men farten ut var mkt bättre idag samt att han vek aldrig av.
Körde dubbelmarkeringar, inte gjort det i princip alls så vi tog det lite piano. Fungerade jätte bra, han plockade båda markeringarna utan minsta problem. Han hade större koll än matte var de hade landat.
Sedan fick han gå på ganska långa och svåra enkelmarkeringar. Kastades rakt in i snårskog. Man såg inte hunden när han försvann in i snåret för att leta. Men han hittade varenda en, och var bara någon enstaka han fick jobba för att hitta. De andra tog han direkt.

Vi slutade när vi kände att suget fanns kvar. Jag är nöjd att jag lyckades med det !!
Just ja körde stoppsignal när de var ute på "hopp och lek", han väder upp direkt och sätter sig !! =0).
Kan poletten ha trillat ner ??!!

Nu blir det en värmade T-kopp, åsså ska jag bestämma mig hur resten av dagen ska se ut !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback