2009-12-18 | 23:01:25

Håll koll på era hundar tack !!

Ute på sista kisspromenaden. Cm ifrån att vi blev påhoppade av en schäfer. Turligt nog hade jag redan innan placerat mig mellan den andra hunden och mina. Hade jag inte gjort det hade den suttit i  Eskil, jag brukar ha honom på min vänstra sida och Diesel på den högra när jag inte har dem på samma. Nu var den cm ifrån mig istället. Mina pojkar skötte sig utmärkt, visst svansarna blev lite höga men det hade min också varit om jag hade någon. Schäferägaren sa ingenting när hans hund flög mot oss och började skälla, tur att han höll fast i kopplet iallafall. Jag tog ett steg emot den för att markera för mina att jag hade allt under koll, men hujja vilka vita vassa tänder den hade.
Jag blir så irriterad när folk inte kan hantera sina hundar. Iallafall i sånna situationer. Jag har väl inte alltid 100 % koll på mina, men när det väl gäller då är det kontroll som gäller.
Pojkarna verkade då inte så särskilt brydda efteråt, skönt är väl det. Men det irriterar mig att de senaste gångerna vi har mött hundar har de hängt i kopplet och skällt mot oss. Gången före var det en tibbe. Och visst den är liten och kan väl inte göra så stor skada, men det är otrevligt och är det så svårt att placera sig själv mellan sin hund och den mötande, att kanske om man har rullkoppel, trycka fast det, och till sist vara beredd och inte stå där som ett mähä.

Nu ska jag gå och sova, om jag kan, för jag är gode så irriterad !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback