2009-12-17 | 16:27:59

Kylan och jag.

Jag måste erkänna att jag gillar kylan, lite iallafall. När det är såhära kallt är världen så frisk, det är lätt att andas, ljuset är klart och träden gnistrar. Jag tar hellre denna kyla, än regn, rusk och blåst. Fuktig kyla är bland det värsta som finns. Ni förstår vad jag menar med fuktig kyla hopaps jag.
När jag körde hem idag så gick solen ned (!!) och himlen sprkade av färger mot de vita gnistrande träden.
Jag har haft tjocka stumpbyxor och shorts hela dagen, och inte frysit särskilt mkt. När det är såhära kallt så är det nästan lite isolerat ute. Och jag menar, jag borde veta vad jag pratar om eftersom jag i princip alltid fryser. -20 verkar vara min melodi helt enkelt.
Hundarna bryr sig inte alls, utan är lika glada som alltid.


Ifol när vi åkte hem från Iggejaur efter nyår, var det lite kallt !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback