2009-01-15 | 12:10:20

Midvinterns köld är hård.

Brrr kallt är det ute, runt en arton minus. Men har man hundar är det bara att bita ihop. Nu var jag faktiskt så välklädd att jag frös inte det minsta. Tanken var att ja skulle gå själv, vi behövde hundmat och sen behövde jag bröd. Men som sagt, jag klarar inte av att gå längre prommisar utan hundarna, samvetet säger ifrån. Så sagt och gjort, utrustade med två hundar och en pulka bar det iväg. Det gick bättre än förväntat, även om jag insett att jag måste träna på hundmöten. På Coop får ju inte hundar följa med så jag band dem utanför. Jag är lite emot detta men eftersom ja bara skulle ha bröd och jag hade med mig en filt för dem att sitta på så gjorde jag det ändå.
När jag kom ut satt det två änglar, eller ok en ängel (Diesel.) och en lite busigare ängel (Eskil.) och väntade. Vi gick strandprommisen hem. De fick springa av sig lite.
Nu är det dax för frukost för matte. Hundarna fick ha skattjakt med grisöron när vi kom hem.

Vi höres !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback