2009-07-12 | 19:20:45

Och igen !!

Efter en ganska lång arbetsdag, med mestadels kassa så var jag ju tvungen att kolla om gårdagens Eskil-framsteg var ett lyckokast eller inte.
Det var det inte !!
Han apporterade tom bättre idag än igår. Avlämningarna satt hyfsat, och det har jag inte ens tränat med honom. Han missade ett nedslag för han kollade för mkt på mig. Men han gick ändå ut åt rätt håll och spårade upp dummyn och plockade in den.
Jag är så glad, så glad att jag inte riktigt vet vad jag ska säga !!

Diesel fick oxå några markeringar. Nu fick han sitta och vänta en stund innan han skickades, och hela tiden hade han fokus på dummyn. Det är ngt jag har jobbat med, att han inte ska fråga om "lov" utan använda sin peknäsa. Vi kunde vänta en ganska bra stund och han höll kvar fokus. Inte lika länge som Vilja och Elda (som jag har som målbild.) men jag tycker det är ett stort steg framåt.

Nu ska jag smyga runt och läsa lite bloggar minsann !!

Kommentarer
Anna-Sara skrev:

Kul att Eskil blivit så duktig. Vet inte hur han varit förut, men förstår av vad jag läst på din blogg att han gjort stora framsteg. Tack för komplimangen i min gästbok. Det kändes verkligen jättebra igår och tycker faktiskt att vi förtjänade placeringen:-) Vad intressant det måste ha varit att sitta och skriva. Jag tror att det är ett väldigt bra sätt att lära sig mer om hundar och deras exteriör. Bra att Katrina tog kritiken, hade så bråttom hem så jag glömde den. Oj, det här blev långt:-) Ha det!//Anna-Sara

2009-07-12 | 19:59:59
URL: http://www.arcticgolds.se
Christina, Emil o Lisa skrev:

Tack för i går! Synd att vi inte fick se grabbarna grus, men det kommer ju fler tillfällen :-). Att skriva är super, man lär sig mkt på det. Det samma att skriva på jaktprov, så passa på om du har möjligheten.

2009-07-12 | 20:37:38
URL: http://flitigalisas.blogspot.com
Ulla & CO skrev:

Vad roligt läsa att du gör så stora framsteg med Eskils träning. Ja, även att Diesel är duktig på att apportera. Men det såg jag ju på internatet att han kan ;)

Att det är ett gift det här med utst kan jag hålla med om. Och så är det ju bara så att mycket vill ha mer ;) och det är det absolut inget fel i.

Tycker absolut att du ska utbilda dej till sekreterare. En bra idé.

Det var kul att träffas och prata en stund :)



Ha det så gottigott

2009-07-12 | 21:45:36
URL: http://www.gottigottas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback