2009-07-05 | 20:17:05

Utställning för hela slanten.

Helgen har gått i utställningarnas tecken.
Först var det SSRK i Kalix som gällde. Lördagen bjöd på kallt, regning och blåsigt väder. *brrr* Inte kunde man tro att vi var i början av juli inte.

Domare för dagen var Lilian Jonsson.
Vi stod som tvåa i Ökl med Ck. Vann gjorde Akvarellens Suprice Sonic. Sedan blev vi placerade som R-BHkl. Som bästa hane stod Sjulgårdens My Heart´s On Fire, som blev champion denna dagen !!
Diesel ville inte riktigt springa på, så jag kände att han inte kunde visa sig från sin bästa sida. Lite spänd och drog in stjärten. Blev även lite fladdrig. Kritiken var dock bra och hon sa att bara han fick växa till sig, sätta sig lite så skulle han bli en mkt stilig herre. Hon tyckte det syntes att han var ung fortfarande. Man glömmer ju lätt bort att två år egentligen inte är någon ålder.

Hem för att sova och ladda för morgondagen. Hann med en grillkväll med Pling och Carro med bihang. Diesel fick busa med sin älskade Hugin och somnade så fort vi kom in igen.

Söndag, dvs idag. Domare var Gunnar Norlin.
Idag vann vi Ökl !! Med ett Ck. I BHkl placerades vi som trea. Egentligen bara ett steg från Cert och CACIB. För som tvåa stod en nybliven champion. Bästa hane blev idag Solstrimmans Stylemaster, som plockade både Cert och CACIB.
Idag sprang Diesel på som vanligt, jag är mkt nöjd med min lilla kille. Kritiken vi fick var helt super och det kändes riktigt roligt att vinna Ökl med så många andra snygga hundar i.
Vill även säga tack till Eva Pettersson som bidrog med lite torkad blodpuddig och på så sätt bidrog med en viftande svans !! ;0)
Nu har vi inga fler utställningar inplanerade för tillfället. Ska kolla runt lite och se vad som finns.

Jag fick även förfrågan om att ställa en junior idag. Nervöst var det, eftersom man har ju andras förväntningar på sig utöver sina egna. Det var en söt liten kille som hade mkt bus i sig. Vi vann juniorklassen men fick tyvärr inte ngt Hp. Han fick iallafall välvisad i kritiken så jag hoppas att ägaren inte blev alltför besviken. Det var roligt att pröva ställa någon som man inte kan utan och innan. Fick tänka om på några saker och använda hjärnan är ju alltid bra eller hur !!

Återigen vill jag tacka alla som är så snälla och peppande. Alla era snälla ord betyder nog mer är ni tror. ;0).
Jag är nöjd med helgen och speciellt med söndagen då det kändes som om Diesel var sig själv igen. Jag tycker själv att han har tappat en del muskelmassa, jag var ju sjuk veckan före midsommar och sedan har det ju varit en massa jobb hela tiden. Så tyvärr har nästan all sorts hundträning fått stå åt sidan. Men nu ska vi återuppa den och återta våra muskler. =0)

I em har jag och Diesel tagit en tupplur. Vi var nog båda rätt knäckta. Eskil han har varit på SPA hela helgen, så han är pigg och fräsch minsann. Jag faktiskt sett lite tennis idag, jag som aldrig tyckt det har varit särskilt intressant satt som på nålar. Min favorit Federer vann, och nu är det LA Ink. Som ni förstår är det en slapp söndagkväll som pågår. Börjar tidigt i morgon. Endast tio arbetsdagar till semestern !!

Nu ska jag fortsätta slappa, bilder från helgen kommer senare. Kameran måste laddas, någon glömde stänga av den efter att hon tagit kort på BIR/BIM. ;0)

KJAM !!

Kommentarer
Veronica o Liva skrev:

Grattis till framgångarna i helgen..Såg när du visade junioren...du är bara såå duktig !

Du ska vet att det är nära nu att du får frågan att så småningom springa i ringen med en liten flattjej...

Ni skulle passa fint tillsammans..Med mig som är så lång så ser hon ju ännu mindre och nättare ut...

Kram / Veronica

2009-07-05 | 20:52:52
Ingela skrev:

Sundsvall 3-4 oktober... Vad säger du?

2009-07-05 | 21:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback