2009-03-02 | 15:56:43

Kinesisk naken-golden.

Det pratar mkt om att hunden ska "vara i päls" när man ställer ut dem. Jag har alltid tyckt att de har varit svårt att se när en hund är i bra päls eller inte.
Nu när jag har Eskil här hemma oxå, så har ja ju lite att jämföra med. Fortfarande är de dock svårt.
Jag har kunnat se hela vinterna att Eskil har haft lite sämre päls än Disse. Diesel har ändå haft en hyfsad kvalla på pälsen, fast han löser hår konstant.
Idag ser jag att all päls har ramlat av Diesel och sitter numera på Eskil. Är det inte typsikt ??!!
Nåja jag tänker ställa på lördag, sista gången som unghund så de får väl gå som de vill.

Tror ni inte att en kinsesisk naken-golden skulle göra succe´ ??
Det tror jag.

november-02.jpg
Bilden är lånad från Chinese Crested Club.

Kommentarer
Theres skrev:

Haha jo det hade vart nåt det flin



Puss gummsan

2009-03-02 | 21:43:43
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback