2009-05-12 | 13:22:01

Soligt väder idag.

Kom hem från jobbet för ungefär en timma sedan. Jag hade lite väl långa raster idag så jag stannade över en stund.
Så kan de bli !! =0)
Hundarna fick vänta en stund inna jag gick ut med dem. Bra för dem att lära sig att det  blir inte ut direkt man kommer hem, man behöver inte stressa upp sig i onödan. Sen kan de ju ha varit så att matte var lite slö och ville landa lite, läsa bloggar och mail. Men jag vet att de är bra för dem oxå. ;0)

Vi tog en kort prommis så de skulle ha ork kvar till att träna lite. Ganska varmt ute idag så man får tänka sig för.
Eskil och jag vi jobbade vidare med apporten, och idag tyckte jag minsann att han tyckte den var liiiiite roligare än sist. Han bär den ju och så utan problem men ja vill ju att glädjen ska finnas där. Då tror jag att det kommer gå lättare att få honom att apportera även dummysar.
Diesel och jag körde ren lydnad först. Han var grym korta stunder. Riktigt sådära som jag vill ha honom. På tårna och alltid med !! Provade att gå lite längra sträckor rakt fram, men jag känner hela tiden hur jag tänker "nu tittar han bort, nu tittar han bort"  vilket han självklart tillslut gör. Dock har vi ju inte tränat seriöst på ett tag, men de var roligt att det finns kvar iallafall. Några ställande under gång och ett läggande. Vet att de är lite dumt att köra dem tillsammans men han var ju som himla taggad och de funkade bra.
Sedan började jag återigen att jobba med stoppsignal. Vi ska ju ha som signlaler och tecken nästa träff så jag tönkte jag skulle börja pröva lite iallafall. Körde några olika varianter. Ganska kort med ett lyckat avslut. Nu ska det få sjunka in och sen ska jag köra lite mera senare ikväll tror jag.

Sedan busade vi bara lös alla tre. Två galna hundar och en galen matte. Klockers !!
=0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback