2009-05-26 | 21:18:42

Som att hitta hem.

Jag har äntligen hittat den. Funderat i många år, velat fram och tillbaka. Trott mig veta några gånger, men det har aldrig känts riktigt rätt. När man skrev i varandras böcker så skrev jag alltid Titanic , men det var nog mest för att den var inne då och för att Leo var snygg.
Idag i bilen så kom jag på det, äntligen !!
De spelade en låt som jag direkt fick en känsla av, en bra känsla.
Jag har äntligen hittat min favoritfim !!
Dirty Dancing !!
Det är en film som jag älskat från första gången jag såg den. Och den är en av de få filmer som jag kan se om och om igen. Jag brukade se den som liten med min granne. Vi spelade upp slutscenen om och om igen. På den tiden var det ju videoband så det blev en hel del spolande.
 Musiken är så bra så bra. Den nya versionen av Hungry Eyes med Anders Fernette kan jag inte vänta tills jag får dansa loss till.
Nej, jag har äntligen bestämt mig.
Dirty Dancing är min favoritfilm alla kategorier.

Dirty Dancing  - Dirty Dancing
Och som tur är har jag den här hemma. Så det blir att se Patrick och Jennifer dansa och bli kära ikväll.
Låter det inte helt grymt så säg !!

Kommentarer
Jennie skrev:

Kan bara hålla med, hoppas du mår bättre.

Kram

2009-05-27 | 08:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback