2009-05-01 | 21:24:11

Spårpremiär !!

Har ju glömt att vi hade spårpremiär i onsdags !!
Åh vad glad jag blev när jag insåg att det skulle gå att lägga spår.

Eskil han fick ett ganska enkelt ett. Jag ville främst kolla vad han tycker om det, och hur han arbetar.
Han arbetade mkt metodiskt och lugn. När han kom fram till klöven tittade han på mig lite och undrade nog om detta var allt. ;0) Spåra mera ska han då helt klart få !!





Diesel hade jag först tänkt lägga ett ganska enkelt spår till också. Bara för att kolla av läget lite. När jag sedan la det så insåg jag att det blev hyfsat svårt iallafall. Korsade en stig några gåner och några vinklar. Han fick leta upp uppsparket själv, då tittade han på mig som om han mindes ngt han skulle göra. Men vad var det nu igen ?? Jag behövde dock bara säga "spåra" lite lätt så var han igång. Tuffade på lite väl bra i början, tog första vinkel och sitgen mkt bra. Sedan vid sista vinkeln tappade han lite, men slog och hittade sedan klockrent tillbaka. När han kom fram till klöven så blev han så glad så glad !! Han fick ner tempot lite när han var tvungen vara mer noggrann. Jag hoppas de blir så nu när spåren ska ligga längre, att tempot dras ner. Annars får ja knyta fast en sten i linan eller ngt. ;0)




Den omsminkade sanningen och demonen Diesel.

Fy skrutt vad glad jag är att spårsäsongen är igång igen. Kan inte vänta tills ja får lägga igen. Är så kul att klura ut hur och vart man ska lägga dem. Se hur hunden verkligen jobbar med både kroppen och den lilla hjärnan.
Nä spåra det har vi minsann inte gjort för sista gången !!

Kommentarer
Kristine skrev:

Vilket fint kort på dig och Diesel!!

2009-05-02 | 08:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback