2009-05-18 | 11:18:04

En placering från cert.

Igår när jag kom hem var jag en zombie. Först utställning,sedan kurs och tillsist ett 5-års kalas. Det kändes vill jag lova.

Kan väl börja med utställningen då. Varmt var det, så varmt. Så jag kände direkt på Diesel att han var inte alls på G, men jag tänkte att det fick gå som det går.
Vi vann Ökl med ett Ck och placerade oss som andra bästa hanne !! En placering från certet.
Det tog ett tag innan jag fattade vad som hande hänt. Vi slog alla tre championhundar, samt en hund som har två cert redan. Hunden som stod som etta, vann sedan BIRet och är en riktig snygging, så jag är super nöjd !!
Först trodde jag dock att jag had en champion framför mig och hann tänka att "certet är vårtat", men som sagt jag är ändå nöjd, super nöjd. =0)
Eksil ställdes oxå, tyvärr blev han oplacerad i bästa hanhund, men han är snygg ändå. =0)



Vi hann till munkis en sväng för att vila innan apporteringskursen. Eftersom det var så fint väder så körde vi vattenmarkeringar. Ni kan ju gissa hur glad Diesel var över att få bada. Han satt och vibrerade i väntan på sin tur !!
Vi har ju haft problem med att han droppar den så fort han kommer upp på stranden för att skaka på sig. Detta gjorde han inte nu så jag blev så glatt överraskad att jag skrek BRA liiiiite för tidigit vilket gjorde att han droppande den då istället. Men sista gången kom han hela vägen in med den !! Dock slarvade matte en del när jag skulle skicka honom på en landmarkeing, ser att vi måste träna ÄNNU mera på att befästa ordet, och jag fick se vikten med att vara noggrann.
Både jag och hunden var lagom mosiga i slutet och Diesel somnade så fort han kom genom dörren.

Sen åkte jag och grattade världens bästa Rasmus. Tänk att han har hunnit bli fem år, sjukt men sant. Efter lite mumsigt fika och tårta så var jag tvungen att tacka för mig. Jag kunde knappt hålla mina ögon öppna. Somnade i soffan framför TVn, jag tror Carson höll på att styla Johan Palm eller ngt.

Idag är det en ny solig dag. Funderar på en runda på stan för att handla lite saker som är helt slut här hemma. Sen tror jag att jag ska åka och träna lite med voffsen. Ikväll ska jag hjälpa pappa att köra skräp på tippen.
Full rulle idag oxå minsann !!
=0)

Kommentarer
ULLA skrev:

grattis till gårdagens placering i ringen.

Tro mej, jag vet hur det känns att vara så nära det åtråvärda CERTET ;) Men en dag så kommer det bara.

2009-05-18 | 12:09:23
URL: http://www.gottigottas.com
Leif och Katrina skrev:

Vi tackar och grattis till gossarnas fina placeringar! Nu är Diesel jämt och nosar på certet, så snart kommer det! Vi får nog snart börja se baken på Diesel.Husse gjorde en strplande premiär(?) i ringen. Det lär bli flera handler uppdrag.

Ha det gott och lycka till med gossarna.

Leif och Katrina

2009-05-19 | 09:33:42
URL: http://www.solstrimman.se
Christina, Emil o Lisa skrev:

Nu hittade jag hit! Grattis till superplacering med Diesel!!! Certet kommer, tro mig, jag väntade länge på mina tre med Lisa, typ 8 år :-). Kul att ni är i gång och tränar så flitigt också! Husses premiär var inte fy skam den heller! Vi ses i Pålkem, det kommer bli kanonroligt, inspirerande och lärorikt!

2009-05-19 | 16:53:51
URL: http://flitigalisas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback