2009-11-15 | 13:13:47

Julpynta för första advent.

Jag är lite så at tjag tycker att om man pyntar före första advent så är det fusk. Granen skall dock upp så fort som möjligt. Förstår inte hur man kan sätta upp den kvällen före, då hinner man ju inte alls njuta av den.
Sen läste jag i någon blogg, tyvärr kommer jag inte ihåg vilken om någon som lite smått börjat plocka fram sina adventsstakar och liknande. Hon kände att julen var så kort och stressad ändå, så varför inte börja njuta av den medans man kan.
Jag gillar det tänket, för det är ju så sant. Så idag kanske jag ska börja smyga fram lite småsaker. Dukar och kanske någon liten stake. För oftast är det ju i november som man börjar känna av den mysiga julstämningen, pirret i kroppen. När julafton närmar sig är man oftast så stressad och trött att man inte orkar må gott.

Julbaket ska jag nog börja med snart också. Blir väl inga mängder men har hittat en del recept jag vill prova på.
Jag tycker om inställningen att jag får börja lite tidigare med allt, jag blev lixom lite lugnare i kroppen. Och det är ju faktiskt bara två ynka veckor kvar tills det är första advent !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback