2009-10-30 | 13:48:19

Jag är en aktiv varelse.

Jag som trodde jag skulle somna ovaggat igår, halv två kom jag mig i säng. Satt uppe och såg Brothers and Sisters, allt för att inte tänka på allt jag kunnat göra annorlunda på tentan. Men så sov jag även till tjugo över tio. När jag vaknad ekände jag att jag inte avr ensamen i sängen, båda hundarna låg där och sov. Till saker hör att de får inte vara i sängen. Jag låsades att jag inte var vaken ännu och låg och lyssnade till deras andetag och kände deras värme genom täcket. Mysigt sätt att vakna på, sen var jag ju tvungen att vara kärring köra ner dem. =0).

Jag är en person som älskar att ha mkt att göra, gärna i princip samtidigt. Så länge jag kan minnas har jag avrit sån. Jag hade ridlektion, gitarrlektion och scouterna på samma dag ibland när jag var yngre, fotbollsträning och handbollsträning. Mina dagar avr alltid fyllda med ngt. Jag är ingen som mår bra av att inte ha någonting för mig. Att sitta rakt upp och ner är bland det värsta jag vet. Jag åker gärna ut till någon stuga eller liknande och myser, men jag vill gärna ha en promenad eller annan uppgift under dagen. Jag fungerar så helt enkelt, och jag mår bäst när jag får vara aktiv. Nu pratar jag inte om att jag måste ha fullt upp varje dag, inte träna varje dag, men varje dag måste lixom ha en uppgift. Jag har även lättare att slappna av och ta det lugnt när tillfälle verkligen ges, om jag fått vara igång innan. Jag får energi av att vara aktiv. Som nu när jag har börjat skolan, då har jag den på dagen, kommer hem ut med hundarna, laga mat, pyssla här hemma, kanske träning, kanske åka och hälsa på någon. Dagarna flyter på och jag behöver inte ha tråkigt. Sånt gillar jag !!
Idag är en lugn dag. Hade några ärrenden att göra på stan, men de är klara, sen ska jag pyssla lite här hemma oxå. Har köpt hem en bunt tidningar, ska se lite serier som jag missat och må riktigt riktigt gott.
Livet i balans, det är det bästa livet !!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback